我回來了. 一趟大陸行, 辦了許多正事, 見了家人, 還發現我不在時, 固定有人會來光顧部落格. 真的很高興.

今天九月五號是 Freddie Mercury 的生日, 當然要放 Queen 皇后樂團的歌. 讓我們一起欣賞吉他手 Brian May 的大作: Fat Bottomed Girls (對岸有人翻做: 巨底部女孩… XD).









歌詞翻譯:

Are you gonna take me home tonight
妳今晚會帶我回家嗎?
Ah down beside that red firelight
讓我們躺在紅色暖燈旁 (*Lay* down beside…)
Are you gonna let it all hang out
妳會整個露出它嗎?
Fat bottomed girls
大屁股女孩,
You make the rocking world go round
是妳讓這個世界轉動.

Hey I was just a skinny lad
那時我只是個瘦小的男孩,
Never knew no good from bad
還不能分辨好壞,
But I knew life before I left my nursery
但在離開襁褓前, 我就了解了人生.
Left alone with big fat fanny
我被單獨的留下,
She was such a naughty nanny
給一個頑皮的大臀部保母帶,
Heap big woman you made a bad boy out of me
大屁股女人, 是妳讓我變成壞男孩.
Hey hey!

I’ve been singing with my band
我跟著樂團,
Across the wire across the land
透過電視, 廣播, 或是親臨現場獻唱.
I seen every blue eyed floozy on the way
一路上, 我遇到不少藍眼放蕩女.
But their beauty and their style
但是她們所謂的時髦與美麗,
Went kind of smooth after a while
對我來說, 久而久之就失去了吸引力,
Take me to them dirty ladies every time
讓我又回頭尋找 (大屁股女孩).

Oh wont you take me home tonight?
今晚帶我回家吧,
Oh down beside your red firelight
讓我們躺在紅色暖燈旁
Oh and you give it all you got
別保留, 秀出一切,
Fat bottomed girls you make the rocking world go round
大屁股女孩, 是妳讓這個世界轉動.
Fat bottomed girls you make the rocking world go round
大屁股女孩, 是妳讓這個世界轉動.

Hey listen here
聽我說,
Now your mortgages and homes
現在的妳, 能給我家的甜蜜, 又好似肩上背著房貸般的沉重負擔,
I got stiffness in the bones
我覺得骨頭被壓的僵硬了.
Aint no beauty queens in this locality (I tell you)
就算妳已不是美麗的皇后,
Oh but I still get my pleasure
從妳身上, 我還是能得到歡樂,
Still got my greatest treasure
妳仍是我最重要的寶藏,
Heap big woman you gonna make a big man out of me
大屁股女人, 是妳讓我成為”雄壯威武的大男人”.
Now get this

Oh you gonna take me home tonight (please)
今晚請一定要帶我回家,
Oh down beside your red firelight
讓我們躺在紅色暖燈旁
Oh you gonna let it all hang out
別保留, 秀出一切,
Fat bottomed girls you make the rockin world go round
大屁股女孩, 是妳讓這個世界轉動.
Fat bottomed girls you make the rockin world go round
大屁股女孩, 是妳讓這個世界轉動.
Get on your bikes and ride
騎上妳的腳踏車讓我們兜風去…

Oooh yeah them fat bottomed girls
Fat bottomed girls
Yeah yeah yeah
Fat bottomed girls
Yes yes

胡言亂語:

還能說什麼? 這首歌真是搖滾樂中的經典. 快節奏振奮人心的曲風, 每次聽完, 都能把我的情緒撩撥的半天高. 配上詼諧且語帶雙關的歌詞, 整個就是一大片漫天鋪地湧上的歡樂感, 十分適合在禮拜一上班的路上聽.

PS. “Get on your bikes and ride” 是在映射同專輯中的另一首名作: Bicycle Race.

PS. 別因為沾上”性”, 就先入為主的認為 Fat Bottomed Girls 是 Freddie 寫的歌. 如果是他寫的, 歌名應該改為: Fat Bottomed Boys.

PS. Freddie, 你褲子未免也穿的太緊了吧…

arrow
arrow
    全站熱搜

    howardch99 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()