Hey there Delilah - by Plain White T's

另一首有關遠距離戀愛的歌, 不知道台灣有沒有發行. Plain White T's 最近因為這首歌在美國紅的很. 獻給分隔兩地的戀人...

歌詞翻譯 + 望文生義 + 加油添醋


Hey there Delilah
親愛的 Delilah,
What's it like in New York City?
妳在紐約如何呢?
I'm a thousand miles away
雖然我在千里之外,
But girl, tonight you look so pretty
但是我知道女孩妳今晚有多漂亮,
Yes you do
是的, 你是這麼漂亮,
Times Square can't shine as bright as you
連時代廣場的燈火都沒妳來的耀眼,
I swear it's true
我發誓我說的都是真的.

Hey there Delilah
親愛的 Delilah,
Don't you worry about the distance
別在乎我們之間的距離,
I'm right there if you get lonely
孤單時, 我就在你身邊,
Give this song another listen
再聽聽這首歌,
Close your eyes
閉上妳的雙眼,
Listen to my voice, it's my disguise
我的聲音就是我的分身,
I'm by your side
我還在妳身邊.

Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
What you do to me
喔… 這就是妳對我施的魔法 (讓我這麼愛妳)…

Hey there Delilah
親愛的 Delilah,
I know times are getting hard
我知道日子越來越難過,
But just believe me, girl
但是, 請相信我,
Someday I'll pay the bills with this guitar
有一天, 當我能靠彈吉他過活,
We'll have it good
我們將有好日子過,
We'll have the life we knew we would
我們能過我們想要的生活,
My word is good
相信我

Hey there Delilah
親愛的 Delilah,
I've got so much left to say
我還有好多話想說,
If every simple song I wrote to you
如果每首寫給妳的歌
Would take your breath away
都能感動妳,
I'd write it all
我會把這些歌都寫完,
Even more in love with me you'd fall
妳將會更愛我,
We'd have it all
我們將擁有這一切.

Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
喔… 這就是妳對我施的魔法 (讓我這麼愛妳)…

A thousand miles seems pretty far
這一千里的距離看來特別地遠,
But they've got planes and trains and cars
但是現在有飛機, 火車, 和汽車,
I'd walk to you if I had no other way
如果沒有其他方法, 我也會走路去找妳.
Our friends would all make fun of us
朋友們可能都在笑我們,
and we'll just laugh along because we know
對這些嘲笑我們只會一笑置之,
That none of them have felt this way
因為我們知道他們從沒體驗過我們之間的感覺.
Delilah I can promise you
Delilah 我可以向妳保證,
That by the time we get through
當我們撐過這一切,
The world will never ever be the same
我們對這世界的體認將不再相同,
And you're to blame
全怪妳 (讓我如此愛妳).

Hey there Delilah
親愛的 Delilah,
You be good and don't you miss me
妳會很好的 (別這麼想我),
Two more years and you'll be done with school
兩年後妳已經念完書,
And I'll be making history like I do
我也會開創屬於我的歷史.
You'll know it's all because of you
妳知道這一切都是因為妳,
We can do whatever we want to
我們可以做我們想做的事,
Hey there Delilah here's to you
親愛的 Delilah,
This one's for you
這首歌, 給妳.

Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
Oh it's what you do to me
What you do to me.
喔… 這就是妳對我施的魔法 (讓我這麼愛妳)…

請按此前往欣賞 掙脫樂團溫柔好歌 - 謎題 (Riddle)
arrow
arrow
    全站熱搜

    howardch99 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()